LeanLine

"Vaak moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt"

(Johan Cruijff)

In een tijd met de ene crisis na de andere moeten we als bedrijven ons blijven vernieuwen om te zorgen dat we weerbaar blijven. Openstaan voor verandering en nieuwe ideeën.

Om echt over te stappen naar Lean werken is het nodig ruimte te geven zodat het gedrag van medewerkers kan veranderen. Oude gewoontes en vertrouwde werkwijzen hoeven niet zomaar ingeruild te worden voor nieuwe, bepaal welke routines wel en niet werken en welke verbeterd kunnen worden door elke stap te analyseren en te beschrijven (waardestroom). Lean werken is niet iets voor bepaalde werknemers of voor erbij, maar in plaats van. Het moet iedereen ontlasten en waarde aan de klant en het bedrijf toevoegen, niet tijdrovend en extra werk zijn.

total

LEAN implementatie, houd het simpel!

Dus geen dik rapport met cijfers waarom het allemaal anders moet, maar met een interactief "hands-on" verandertraject.
Maak het bij het begin allemaal wat minder ingewikkeld. Creëer simpele stappen die voor iedereen te begrijpen zijn. Geen overload aan LEAN tools en begin simpel maar met een constante lijn van verbetering. Zorg dat LEAN denken en doen leuk en uitdagend is voor iedereen, vier je successen en creëer een lerende organisatie.

Als je blijft doen wat je altijd gedaan hebt,

blijf je krijgen wat je altijd gekregen hebt!

Mensen willen best veranderen, maar liever niet veranderd worden’

Verandering mogelijk maken; mensen willen veranderen maar dat moet dan wel mogelijk gemaakt en gestimuleerd worden.

Veranderen doe je samen!; een waarheid als een koe.

Een organisatieverandering zal alleen slagen als je alle  betrokken personen bij de verandering betrekt.

Geef deze mensen de ruimte om binnen de kaders van de verandering mee te denken en keuzes te maken.

Door hun inbreng zal de verandering alleen maar beter worden.

Lean is bij uitstek de methode om verandering binnen een organisatie te laten slagen, en samen op weg te gaan naar een constant verbeterende en lerende organisatie.

huis

Op weg naar een lerende organisatie

Lean werken heeft altijd een drieledig doel:

  • Blijere klanten
  • Gelukkigere medewerkers
  • Een gezondere en duurzamere organisatie

Deze doelen houden elkaar in evenwicht.

Als een krukje met 3 poten. Laat je er één weg dan valt hij om.

11990811-removebg-preview

Succes factoren voor verandering

  • Visie
  • Vaardigheden
  • Prikkels
  • Middelen
  • Helder plan

Als alle factoren aanwezig zijn kan er aan verandering en succes worden gewerkt.

Het succesvol implementeren van Lean omvat zowel training in Lean denken en doen alsmede het gebruik maken van de tools op het gebied van processen, planning en management. Maar ook de zachte factoren zoals gedrag, leiderschap en cultuur hebben hierbij de aandacht.
Met meer dan 7 jaar internationale ervaring als LEAN-coach en trainer help ik ook u graag op weg met het succesvol implementeren van Lean, zodat uw een lerende en constant verbeterende organisatie gaat worden, waar plezier, èèn team, eerlijkheid, vertrouwen, respect, afspraak is afspraak en foutvrij van mij de sleutelwoorden zijn.